Zapraszamy Was do udziału w drugiej rundzie naszej serii multi-class. Już 14.04 będziecie mieli okazję poczuć się jak Robert Kubica i usiąść za kierownicą hypercara Ferrari 499P LMH lub też poprowadzić najnowszy model GT3 tego włoskiego producenta Ferrari 296 GT3.
Wyścig
Wyścig rozgrywany będzie w formule multiclass, znanej z serii wyścigów endurance takich jak WEC czy ELMS, czyli obie klasy samochodów będą rywalizować na torze w tym samym czasie, a zwycięzcy zostaną wyłonieni dla każdej klasy indywidualnie. Wcześniej rozegrane zostaną kwalifikacje do wyścigu: dla każdej klasy osobno. Przygotowaliśmy dla Was łącznie 36 miejsc (18 Hyper i 18 GT3). Scigać się będziemy na legendarnym japońskim torze SUZUKA.
Szczegółowe informacje poniżej:
Tor: Suzuka
Kwalifkacje:
GT3 – 15 minut
LMH – 12 minut
Wyścig:
Czas trwania: 90 minut
Mnożnik czasu: x4 (odpowiednik 6h wyścigu)
Pit-Stop: Obowiązkowy dla każdej klasy
Przyczepność toru: Rosnąca od sesji Q począwszy.
Warunki pogodowe: Stałe
Harmonogram 14.04 Niedziela:
Sesja Q GT3 – 20:00
Sesja Q LMH – 20:20
Logowanie do wyścigu: 20:38
Start wyścigu : 20.45
Ferrari 296 GT3
Ferrari 296 GT3 to najnowsza (2023 rok) konstrukcja z fabryki w Maranello, która zastępują bardzo znany model 488. Wraz ze zmianą przepisów i zakończeniem klasy GTE, to właśnie ten model Ferrari będzie podstawowym samochodem w klasie GT wykorzystywanym we wszystkich seriach wyścigowych. Samochód zbudowano w oparciu o silnik V6 o maksymalnej mocy 600KM przy 7250 obrotach. Już w pierwszym sezonie jazdy Ferarri 296 GT3 zwyciężyło w prestiżowym wyścigu 24 Hours of Nurburgring. Wykorzystywana przez nas specyfikacja posiada systemy kontroli trakcji TC oraz system wspomagający hamowanie ABS.
Ferrari 499P
Po 50 latach absencji w najwyższej klasie wyścigowej samochodów drogowych Ferrari wróciło z bardzo udanym modelem 499P w specyfikacji zgodnej z regulacjami LMH (Le Mans Hyper). Prototyp ten napędzany jest silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem, wspomaganym silnikiem elektrycznym. Łączna moc generowana przez jednostkę napędową wynosi 680 KM przy wadze nieco ponad 1 tony. W swoim debiucie w Le Mans 24h Fearrari 499P zwyciężyło, zostawiając za sobą wieloletniego zwycięzcę czyli Toyotę. W modelu tym stosowany jest system kontroli trakcji TC, zgodnie z regulacjami LMH nie wolno jednak używać wspomagania hamowania ABS, dlatego też odpowiednie operowanie hamulcem i gazem jest kluczem do kręcenia szybkich okrążeń.
Zapisy
Zapisy startują w niedzielę 07.04 o godzinie 20:00. Szczegóły na naszym ligowym Discordzie.
Zapraszamy!