Gorąco zapraszamy Was do udziału w pierwszym tegorocznym evencie wyścigowym, który dla Was przygotowaliśmy. Już 18.02 będziecie mieli okazję usiąść za kierownicą prototypu, który zwyciężył w zeszłorocznym Le Mans 24h, prototypu którym kierować będzie w 2024 roku Robert Kubica, czyli Ferrari 499P LMH. Możecie także poprowadzić zwycięzcę zeszłorocznego, rozgrywanego na pętli Nordschleife, legendarnego wyścigu 24 Hours of Nurburgring, czyli najnowszy samochód klasy GT3 ze stajni Ferrari czyli Ferrari 296 GT3.
Wyścig
Wyścig rozgrywany będzie w formule multiclass, znanej z serii wyścigów endurance takich jak WEC czy ELMS, czyli obie klasy samochodów będą rywalizować na torze w tym samym czasie, a zwycięzcy zostaną wyłonieni dla każdej klasy indywidualnie. Wcześniej rozegrane zostaną kwalifikacje do wyścigu: dla każdej klasy osobno. Przygotowaliśmy dla Was łącznie 32 miejsca (16 Hyper i 16 GT3). Scigać się będziemy na torze Spa Francorchamps.
Szczegółowe informacje poniżej:
Tor: Spa Francorchamps
Kwalifkacje:
GT3 – 15 minut
LMH – 12 minut
Wyścig:
Czas trwania: 90 minut
Mnożnik czasu: x4 (odpowiednik 6h wyścigu)
Pit-Stop: Obowiązkowy dla każdej klasy
Przyczepność toru: Rosnąca od sesji Q począwszy.
Warunki pogodowe: Stałe
Harmonogram 18.02 Niedziela:
Sesja Q GT3 – 20:00
Sesja Q LMH – 20:20
Logowanie do wyścigu: 20:38
Start wyścigu : 20.45
Ferrari 296 GT3
Ferrari 296 GT3 to najnowsza (2023 rok) konstrukcja z fabryki w Maranello, która zastępują bardzo znany model 488. Wraz ze zmianą przepisów i zakończeniem klasy GTE, to właśnie ten model Ferrari będzie podstawowym samochodem w klasie GT wykorzystywanym we wszystkich seriach wyścigowych. Samochód zbudowano w oparciu o silnik V6 o maksymalnej mocy 600KM przy 7250 obrotach. Już w pierwszym sezonie jazdy Ferarri 296 GT3 zwyciężyło w prestiżowym wyścigu 24 Hours of Nurburgring. Wykorzystywana przez nas specyfikacja posiada systemy kontroli trakcji TC oraz system wspomagający hamowanie ABS.
Ferrari 499P
Po 50 latach absencji w najwyższej klasie wyścigowej samochodów drogowych Ferrari wróciło z bardzo udanym modelem 499P w specyfikacji zgodnej z regulacjami LMH (Le Mans Hyper). Prototyp ten napędzany jest silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem, wspomaganym silnikiem elektrycznym. Łączna moc generowana przez jednostkę napędową wynosi 680 KM przy wadze nieco ponad 1 tony. W swoim debiucie w Le Mans 24h Fearrari 499P zwyciężyło, zostawiając za sobą wieloletniego zwycięzcę czyli Toyotę. W modelu tym stosowany jest system kontroli trakcji TC, zgodnie z regulacjami LMH nie wolno jednak używać wspomagania hamowania ABS, dlatego też odpowiednie operowanie hamulcem i gazem jest kluczem do kręcenia szybkich okrążeń.
Zapisy
Zapisy startują w niedzielę 11.02 o godzinie 20:00. Szczegóły na naszym ligowym Discordzie.
Zapraszamy!