Postanowiliśmy na łamach naszej platformy simracingowej prezentować Wam interesujące MODy do Assetto Corsa. Nie zamierzamy jednak zarzucać Was mnóstwem pojawiających się w sieci słabej jakości modów, będącymi często zwykłymi przeróbkami zawartości innych gier w tym (SIC!) nawet gier na urządzenia mobilne. Wszystkie prezentowane przez nas modyfikacje do Assetto Corsa będą spełniać następujące kryteria:

  1. Pełna legalność (żadnych ripów z innych gier)
  2. Model 3D (zbudowany przez autorów lub wykorzystany za zgodą twórców)
  3. Fizyka – autorski model zachowania samochodu skonstruowany w oparciu o dokumentację pojazdu i najczęściej zbudowany we współpracy z kierowcami jeżdżącymi w rzeczywistości danym samochodem
  4. Procedury Kunos – konstrukcja modelu zgodna z budową zalecaną przez twórców AC – Kunos. Kilka poziomów detali dla samochodu w celu zachowania wydajności systemu, animacja i malowania zgodne z docelową wydajnością Assetto Corsa.

Od wszystkich ewentualnych odstępstw od w/w zasad będziemy informować już w opisach poszczególnych modów.
Kolejnym MODem, który chcemy Wam zaprezentować jest:

R.S.01

Model 3D – własny, autor Body Alias Jimmy
Fizyka – własna, autor Pat2611
Tekstury – Body/Jimmy & TTGuSS
Detale 3 Poziomy (132 188 polygonów max, 39 276 plygonów min)
Wydajność DOBRA
Animacja – drzwi otwierane do góry
Link: https://www.racedepartment.com/downloads/r-s-01-by-acm-modding-team.17402/
Template malowania: https://www.dropbox.com/s/4a6ezbxafsnxldz/template-rs01.rar?dl=0

R.S.01 to najmocniejszy samochód wyścigowy w historii marki Renault. Napędzany jest 550 konnym silnikiem V6 o pojemności 3.8l z podwójną turbiną, znanym przede wszystkim z Nissana GT-R Nismo. Wyprodukowany został przez Renault Sports w 2014 roku z myślą o monomarkowych wyścigach Renault Sport Trophy.

Niesamowicie wyglądające nadwozie zostało zaprojektowane przez japończyka Akio Shimizu, zbudowane natomiast przez z carbonu przez znaną włoską firmę Dallara. Cała konstrukcja samochodu zgoda jest z regulacjami bezpieczeństwa dla prototypów klasy LMP1, a całkowita waga pojazdu to zaledwie 1120 kg.

Oryginalna wersja tego samochodu stworzona z myślą o serii Renaul Sport Trophy (RST) jest czymś pomiędzy pojazdami klasy GT3 a DTM. W 2015 roku Renault postanowiło dostosować swój samochód do wymogów serii GT3, co oznaczało dołożenie dodatkowego 125kg balastu oraz zmniejszenie mocy silnika do 500 koni. R.S.01 zaliczył w swojej historii siedem zwycięstw w kategorii GT3.

MOD przygotowany przez autorów powstał w oparciu o najmocniejszą specyfikację R.S.01 przeznaczoną do serii RST i choć powstał w 2017 roku to wciąż jest to jeden z dających najwięcej frajdy modów, które stworzono do Assetto Corsa.

Podobnie jak miało to miejsce w opisywanym przez nas wcześniej modelu Porsche, autorzy włożyli mnóstwo pracy w oddanie detali przepięknego nadwozia tego Renault wraz z animowanymi, podnoszonymi w górę drzwiami oraz unikalnymi malowaniami. Również wnętrze wykonane zostało zgodnie z oryginalnym wyposażeniem samochodu (kierownica, wyświetlacz, rura z wlotem powietrza, konsola z przełącznikami).

Smaczku dodaje użyty przez modderów oryginalny dźwięk silnika i charakterystyczny gwizd podczas hamowania, choć to właśnie z powodu tego dźwięku nie porywalibyśmy się na kilku godzinne wyścigi endurance tym modelem 😉

Gorąco zachęcamy Was do przetestowania tego fantastycznego samochodu wyścigowego, najlepiej na torach, na których można wydobyć jego pełny potencjał jak Francorchamps Spa czy Monza. Sztywne zawieszenie, świetny balans samochodu i do tego bardzo dobry docisk sprawia, że jeździ się nim z dużą przyjemnością i jest chyba jedynym z najlepszych darmowych modów samochodów zbliżonych do dawnej klasy DTM.

Multimedia

5 3 głosy
Oceń artykuł
3 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najbardziej oceniane
Inline Feedbacks
Wyświetl komentarze
Qenq
10 miesięcy temu

Niejaki Robert Kubica w 2016 roku tak zrecenzował RS01: Robert: Szybko poczułem się komfortowo za kierownicą R.S. 01 i nawet na krętym torze Ales zalety samochodu od razu były oczywiste, przede wszystkim moc hamulców gwarantowana przez tarcze z włókna węglowego. Zaimponowało mi to, jak późno można hamować i że nadwozie się nie przechyla, nawet kiedy wykorzystujesz całą dostępną przyczepność. Nie mogę doczekać się jazdy na Spa, gdzie do głosu dojdzie także cały docisk, który ten samochód może wytworzyć.

Krzysiek
odpowiedź do  MarcinG
10 miesięcy temu

I od razu pocisnal 🙂 piękne autko

3
0
Zostaw swoją opinię, skomentuj wpisx