W poprzednim wpisie przyglądaliśmy się działaniu i zarządzaniu jednostką MGU-K w prototypie klasy LMP1, dzisiaj natomiast do naszego warsztatu wzięliśmy Audi TT Cup, które jest najsłabszym samochodem spośród tych, którymi będziemy się ścigać w evencie Zostań Królem ALAC.

Jednak ta niezwykle zwinna i lekka konstrukcja z aluminium i karbonu (zaledwie 1125 kg), wyposażona w 2-litrowy silnik o mocy 310 koni mechanicznych skrywa w sobie wbudowany system Push to Pass, który pozwala na chwilowe podniesienie mocy silnika o dodatkowe 30 koni.

Jak działa Push to Pass?

W rzeczywistości funkcja Push To Pass pozwala na chwilowe zwiększenie ilości wtryskiwanego do układu paliwa, co zwiększa moc silnika. Sposób użycia wspomagania regulują przepisy każdej serii wyścigowej z osobna. Jak jednak wykorzystać działanie tego systemu w Assetto Corsa?

Do używania funkcji Push To Pass konieczne jest przypisanie do przycisku na kierownicy w ustawieniach Controls funkcji:

KERS activation jednokrotne wciśnięcie uruchamia funkcję Push To Pass.

Gotowość systemu do użycia sygnalizowana jest niebieskim kolorem diody LED i szarym kolorem z informacją o ilości dostępnych użyć przycisku.

Wciśnięcie przycisku powoduje uruchomienie systemu (kolor niebieski), które trwa 10 sekund i zostanie po tym czasie automatycznie wyłączone.

Wówczas kierowca przez kolejne 20 sekund nie ma możliwości ponownego użycia Push To Pass, co jest sygnalizowane kolorem czerwonym.

W trakcie jazdy kierowca ma możliwość użycia tej funkcji tylko 15 razy w całym wyścigu (dostępna ilość wyświetlana jest na kokpicie oraz np. w nakładce SideKick), co oznacza, że w wypadku wyścigu trwającego 60 minut konieczne będzie dobre obmyślenie strategii użycia Push To Pass.

Czy będziesz z tej pomocy korzystał na początku wyścigu by zyskiwać pozycje, czy też zachowasz ją sobie na końcówkę wyścigu by atakować swoich rywali?

Przypominamy, że nagrody w naszych eventach inauguracyjnych ufundowała firma APA Group.

Poniżej prezentujemy kokpit Audi TT-Cup z opisem informacji dotyczących systemu Push To Pass w Audi TT Cup.

5 1 głosuj
Oceń artykuł
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najbardziej oceniane
Inline Feedbacks
Wyświetl komentarze
0
Zostaw swoją opinię, skomentuj wpisx