Zapraszam do lektury siódmej części poradnika dla wszystkich początkujących (i nie tylko), którzy chcą poznać opinie innych simracer’ów (zarówno tych z doświadczeniem wyłącznie wirtualnym jak i tych biorących udział w prawdziwych wyścigach) na temat rzadko poruszanej kwestii RACECRAFT’u. Możliwe że dla wielu z Was nie będzie to nic nowego, ale z pewnością jest to zbiór ciekawych opinii i podpowiedzi, z których czerpać powinniśmy wszyscy, niezależnie od poziomu na którym startujemy.

Artykuły będą zawierały po 2-3 sesje w których poruszymy podstawy simracingu, walki fair i szacunku do naszych rywali.

Zapraszam!

[7/8] Część siódma.

SESSION 12: Racing in and around traffic (Jazda w tłumie)

Simracing ma wiele wspólnego z prawdziwymi zawodami, jeśli chodzi o wrażenia z jazdy, ale jednym aspektem różnią się znacząco – czasem spędzonym samotnie na torze. W prawdziwych wyścigach kierowcy są często ograniczeni, jeśli chodzi o czas spędzony za kierownicą. W symulatorze zaś, możemy poświęcić czas na treningi i hot-lapy ile nam się podoba. Jeśli chcemy, możemy kręcić kółka w nieskończoność, na dowolnym torze jaki sobie wymarzymy. Jest to bardzo pomocne, ale też i smutne. Samotne przejechanie tylu okrążeni wokół toru przygotowuje nas na wyścig, ale nie do ścigania się.

Ćwiczenie na otwartych serwerach z innymi kierowcami, lub nawet na prywatnych serwerach gdzie pojawia się parę osób, może nam w treningu bardzo pomóc. Doświadczenie, które możemy zdobyć podczas jazdy w bliskim sąsiedztwie innych aut, pomoże nam przygotować się do ścigania koło w koło podczas samego wyścigu. Od tego momentu od nas zależy zachowanie spokoju i właściwe podejście do sytuacji.

  • Pierwsza walka

Sam dużo się ścigałem i obserwowałem wyścigi wielu innych osób. Jest  coś „realnego” w momencie gdy dwa auta zbliżają się do siebie, to napięcie i narastanie emocji każdego z kierowców. Najlepszy przykład, który przychodzi mi do głowy, to sytuacja w której dziecko uczy się łapać. Najpierw odwraca wzrok, gdy zbliża się do niego piłka. Potem, gdy nauczysz go „trzymać piłkę na oku” zaczyna zamarzać w bezruchu. Następnie uczysz go, że musi się skoncentrować na złapaniu piłki, na tym jakie ruchy ma wykonać. Musi się tego nauczyć, a nie tylko o tym myśleć.

To kwestia skupienia się na tej pierwszej bitwie. Nie jest to Twój główny cel. Pozwolenie, aby walka z innym kierowcą zajęła całą Twoją uwagę, spowoduje, że zapomnisz jak się jeździ.

Wyścigi to sport jednoosobowy. Można by porównać to trochę do golfa. W golfie, zanim pokonasz innego zawodnika, najpierw musisz pokonać „pole” Wyścigi są takie same, najpierw musisz skupić się na torze, a dopiero później na innym zawodniku. Dzięki temu będziesz mógł kontynuować wyścig nawet podczas walki o pozycję. Najlepsi kierowcy są zawsze gotowi na mniej optymalne okoliczności, do ścigania się po za ustaloną przez siebie optymalną linię wyścigową (o czym rozmawialiśmy we wcześniejszych częściach poradnika) i wciąż mogą trafić w cel, nawet gdy zmagają się z tłokiem na torze.

Bardzo rzadko udaje się zakwalifikować na P1, a następnie prowadzić w całym wyścigu, nie mając nawet chwili walki w zwarciu. Aby dojechać wysoko, a nawet wygrać, będziesz musiał ścigać się z innymi samochodami i utrzymać swoje tempo wyścigowe.

Jest trudno nauczyć się tego, ponieważ jedyną szansą na to jest sam wyścig. Jeśli możesz, dołączaj do lig, bierz udział w treningach grupowych, aby zdobywać doświadczenie w ściganiu się z innymi kierowcami. Ten rodzaj treningu jest bardziej wartościowy niż jakikolwiek inny, który możesz przeprowadzić samemu.

Session 13: RESPECT (Szacunek)

Tematem jest szacunek, ale może to nie być dokładnie to, czego oczekujesz. Kiedy ktoś wspomina o szacunku w związku ze ściganiem, Twój umysł kojarzy to jako: Szanuję innych , a oni szanują mnie. Chociaż jest to ważne w aspekcie wyścigów, tak jak i w każdej dziedzinie życia, to mówiąc o szacunku, mam na myśli coś innego, coś czego brakuje we wszystkich formach wyścigów, zarówno symulowanych jak i rzeczywistych. Chodzi o szacunek dla dowolnej dyscypliny (klasy), którą zdecydujesz się wybrać, a także szacunek dla samochodu i toru.

Bardzo niewiele osób angażuje się w wyścigi, aby jeździć w pucharze MX-5, F3 lub jakiejkolwiek innej serii dla początkujących. Większość chce wskoczyć od razu na poziom F1, Indy, GT3… Jest to zrozumiałe, ponieważ prawdopodobnie właśnie to oglądali w telewizji i w czym się zakochali. Ale jak wszyscy wiemy, niewielu początkujących jest w stanie poradzić sobie z tymi autami i ich prędkością.

Tak więc pierwszym rodzajem potrzebnego szacunku jest szacunek dla klasy wyścigowej. Zrozumienie, że nie można od razu z kanapy wskoczyć na szczyt świata wyścigów. Najpierw musisz rozwinąć potrzebne umiejętności i zrozumienie.

Następnie, potrzebujesz odpowiedniego szacunku do auta, które będziesz prowadził. Nawet w niższych klasach samochody mogą stanowić prawdziwe wyzwanie, a ich nieprawidłowe prowadzenie może powodować wypadki, zupełnie jak na wyższych poziomach. Zbudowanie takiego szacunku do auta jest proste, trzeba je po prostu objeździć. Im więcej będziesz nim jeździł i przekraczał jego granice, tym większy szacunek będziesz miał do tego, co może, a czego nie jest w stanie zrobić.

Na koniec, muszę wspomnieć o szacunku do toru, który próbujesz opanować. Może się to wydawać dziwne, ale polecam spróbować to zrozumieć. Na przestrzeni lat, te tory widziały niezliczone ilości aut i kierowców i będą cieszyć innych jeszcze długo po Tobie.

Niebezpieczeństwa związane z korkociągiem na Laguna Seca, wąskie ściany Mount Panorama, lub epickie dohamowanie prowadzące do ciasnej szykany na Monzy, pochłonęły wiele ofiar i zrujnowały wiele wyścigów. Tego typu obszary na torze wymagają szacunku i praktyki do opanowania. Doświadczeni kierowcy, którzy są płatnymi profesjonalistami, rozbijają się w tych strefach, więc jest jeszcze bardziej prawdopodobne, że simracerzy siedzący w zaciszu swoich domów uznają to za pewnik. Okazywanie szacunku dla toru może być tak proste, jak wiedza, gdzie absolutnie nie należy kogoś wyprzedzać. Ponadto wiedza o tym, gdzie znajdują się Twoje słabe punkty na torze, powstrzyma Cię przed zbyt mocnym naciskiem w tych strefach. Twój właściwy szacunek do toru doprowadzi do mniejszej liczby błędów, co dalej będzie prowadziło do lepszych i bezpieczniejszych wyścigów.

Racecraft opiera się na „ogólnym” szacunku do ścigania się.

Ciąg Dalszy Nastąpi…..

A TUTAJ znajdziesz nasze inne poradniki simracingowe.

Poradnik powstał na bazie tekstu stworzonego przez Nathana McDougal’a i opracowanego przez Miguela  Gonzaleza z podpowiedziami doświadczonych kierowców, także z grupy SimRacers za zagodą twórców oryginału.
Tłumaczenie, opracowanie i dodatkowe wątki stworzone przez MaciekC. 

5 4 głosy
Oceń artykuł
Subskrybuj
Powiadom o
1 Komentarz
Najstarsze
Najnowsze Najbardziej oceniane
Inline Feedbacks
Wyświetl komentarze
Krzysiek
Admin
2 lat temu

Kolejny zbiór cennych wskazówek. Na szczególną uwagę zasługuje końcówka tekstu, która mówi o nieodpowiednich miejscach do szarzy.

1
0
Zostaw swoją opinię, skomentuj wpisx