Wyścigi mogą być czasem brutalne dla nowych kierowców. Wyobrażenia, jakie mamy na ten temat, często nie pasują do rzeczywistości w której jesteśmy jako kierowcy. Prawie wszyscy, oczami wyobraźni, będą widzieć siebie z przodu i walczących o pozycję. Szybkie i czyste wyprzedzenia, wykorzystywanie błędów rywali, idealne przejazdy. Jednak nie zawsze tak będzie.
Prawda jest taka, że w miarę stawania się lepszym, będziesz miał coraz trudniej aby wyrwać tą następną pozycję. I tak…będziesz musiał je zazwyczaj dosłownie wyrywać. W miarę przesuwania się w górę stawki, margines błędu maleje, a czasy okrążeń robią się coraz bardziej zbliżone. Przekonasz się, że wyprzedzenie nawet jednego rywala może być nie lada wyzwaniem.
Przyswojenie wiedzy nt linii wyścigowej, może odegrać w tym momencie kluczową rolę.
Linia wyścigowa może wydawać się czymś całkiem prostym i oczywistym. To coś, o czym dowiadujemy się dosyć wcześnie, kiedy zaczynamy się ścigać, a nawet oglądając wyścigi w TV.
Racing Line to najszybsza droga przejechania okrążenia. Ciasny apex, szeroka linia wyjścia aby ustawić kolejną strefę hamowania, etc. Istnieją nawet taktyki z późnymi apex’ami, które czasem pozwalają na wyższą prędkość na wyjściu z zakrętu. Sama linia może różnić się w zależności od kierowcy, ale dla większości jest to ta sama linia wokół toru.
Jest też świetna podczas treningów lub kwalifikacji, ale niestety sama wiedza o tym, gdzie jesteś najszybszy, nie sprawi, że będziesz kierowcą kompletnym. Aby to zmienić, musisz wiedzieć, jak korzystać z całego toru.
Aby móc konkurować z innymi kierowcami, musisz być w stanie zrobić znacznie więcej niż tylko zakwalifikować się. Musisz wiedzieć, jak ścigać się ramię w ramię z innymi zawodnikami. Aby się przygotować, musisz znać cały tor, na którym się ścigasz. Jest to coś, czego nauczysz się tylko ćwicząc poza linią wyścigową. Wjeżdżanie od wewnętrznej w strefę ostrego hamowania, pokonywanie szykany z niewłaściwej strony toru, przejeżdżanie długich wolnych zakrętów po stronie zewnętrznej… Te ćwiczenia przygotują Cię do ścigania się bok w bok.
Ścigając się w wyższych klasach, z lepszymi zawodnikami, możesz spodziewać się ostrzejszej walki. Oznacza to, że musisz wiedzieć, jak to robić. Jeśli nauczysz się zjeżdżać z racing line i utrzymywać się w torze, będziesz przygotowany do walki. A bycie przygotowanym da Ci ogromną przewagę podczas możliwych starć.
W tym momencie musisz mieć tylko nadzieję, że Twój przeciwnik albo ulegnie, albo popełni błąd. Niestety, wielu kierowców nie radzi sobie z jazdą poza linią wyścigową, a to może prowadzić do wypadków. Tym bardziej powinieneś być w pełni przygotowany.
Ten rodzaj treningu pozwoli Ci rozegrać jedne z najbardziej epickich bitew w Twojej karierze wyścigowej. Przede wszystkim sprawi, że staniesz się w pełni kompetentnym kierowcą, gotowym na wszystko, co rzuci mu przeciwnik.
Poświęć trochę czasu, aby poznać tor na którym się ścigasz. Następnie mieszaj różne linie wyścigowe i jazdy poza nią. Sprawdź, jak szybki możesz być, gdy przyjdzie Ci bronić pozycji w nienajlepszym ustawieniu na torze. Dzięki temu będziesz lepszym kierowcą.