Z wielką przyjemnością zapraszamy Was już w najbliższą Niedzielę (9 Styczeń) do udziału w wyścigu McLaren Challange . Rywalizacja będzie miała formę wyścigu długodystansowego z udziałem dwóch klas samochodów Hypercar i GT3. W trwającym 90 minut wyścigu kierowcy ścigać się będą w zmiennych warunkach pogodowych z włączonym mnożnikiem czasu (x4), co stanowi odpowiednik 6-cio godzinnej rywalizacji.
Do dyspozycji kierowców oddajemy 36 samochodów w dwóch klasach:
Dla bardziej doświadczonych simracerów, którzy nie boją się okiełznać blisko 1000-konnej maszyny z MGU-K i DRS McLaren P1 GTR (18 aut), dla tych, którzy cenią sobie szybką i nieco mniej narowistą jazdę McLaren MP4-12C GT3 (18 aut).
Tych z Was, którzy zdecydują się na P1 GTR zachęcamy do lektury opisu działania MGU-K i DRS w tym samochodzie, systemy te bowiem działają w ciut odmienny sposób niż ma to miejsce w pojazdach klasy LMP czy F1, ale na początek warto poznać…
Zasady Wyścigu
Wyścig: Niedziela 09.01
Ilość Miejsc: 36 (zapisy)
Samochody: McLaren P1 GTR (18 aut) / MP4 12C GT3 (18 aut)
Tor: Monza
Czas trwania: 90 minut (6h czasu gry – mnożnik x4)
Zużycie paliwa: x1,5
Zużycie opon: x2
Uszkodzenia: 50%
Grip: 100%
Pogoda:
1- Lekkie Zachmurzenie, temp. otoczenia 25C, asfaltu 37C, wiatr słaby
2- Zachmurzenie, temp. otoczenia 20C, asfaltu 30C, wiatr słaby
Kwalifkacje:
klasa GT3 g. 20:30 (15 minut)
kasa Hypercar: g. 20:50 (15 minut)
Wyścig:
Logowanie na serwer: g. 21:10 (5 minut)
Start wyścigu: g. 21:15
McLaren P1 GTR
Najmocniejszy Hypercar skonstruowany przez McLarena. Zbudowany w 2015 roku w oparciu o monokok znany z MP4-12C, jest torową wersją samochodu cywilnego (P1) dodatkowo wyposażoną w systemy DRS i MGU-K. Silnik centralnie rozmieszczony z napędem na tylną oś.
Silnik: V8 3.8l + Elektryk
Moc: 986 koni mechanicznych
Waga: 1400kg
Przyspieszenie: 0-100 2.4s
System DRS stosowany w tym samochodzie może być użyty w dowolnym miejscu toru, warunkiem działania jest jednak utrzymywanie przednich kół w linii prostej, lekka zmiana powoduje automatyczne wyłączenie DRS w celu stabilizacji pojazdu. Włączenie DRS następuje z kierownicy za pomocą przycisku DRS.
MGU-K pracuje tylko w dwóch trybach RACE i CHARGING. W trybie RACE energia z silnika elektrycznego jest automatycznie wydawana podczas okrążenia i jest doładowywana tylko podczas hamowania. W trybie Charging energia nie jest wykorzystywana w czasie okrążenia, a jedynie ładowana jest bateria. Tryby można zmieniać w czasie jazdy z kierownicy za pomocą przycisków MGU-K Increase / Decrease Delivery.
Stan naładowania baterii możecie zobaczyć w standardowej appce Assetto Corsa – Gears, wskaźnik DRS w appce Electronics. Obok przykład na którym widać, DRS i zużycie baterii (zielony pasek wewnątrz okręgu – widoczne zużycie około 10%)
McLaren MP4-12C GT3
Skonstruowany w 2011 roku MP4-12C GT3 jest również wyposażony w blisko czterolitrowy silnik turbo, jednak jest on dostosowany do regulaminu GT3 i jego moc została ograniczona do 500 koni mechanicznych. W wypadku tego pojazdu nie są stosowane żadne dodatkowe systemy typu DRS czy KERS.
Silnik: V8 3.8l
Moc: 500 koni mechanicznych
Waga: 1245kg
Przyspieszenie: 0-100 2.9 s
Już dzisiaj uruchomimy serwer treningowy, na którym kierowcy będą mieli okazję sprawdzić oba McLareny oraz zapoznać się z warunkami na torze (pogoda będzie zmieniała się automatycznie co 30 minut). Szczegóły na naszym DISCORDZIE.
ZAPISY do eventu rozpoczną się w poniedziałek 03.01 o godzinie 20:00. W tym wypadku również szczegóły zostaną podane na discordzie.