Postanowiliśmy na łamach naszej platformy simracingowej prezentować Wam interesujące MODy do Assetto Corsa. Nie zamierzamy jednak zarzucać Was mnóstwem pojawiających się w sieci słabej jakości modów, będącymi często zwykłymi przeróbkami zawartości innych gier w tym (SIC!) nawet gier na urządzenia mobilne. Wszystkie prezentowane przez nas modyfikacje do Assetto Corsa będą spełniać następujące kryteria:

  1. Pełna legalność (żadnych ripów z innych gier)
  2. Model 3D (zbudowany przez autorów lub wykorzystany za zgodą twórców)
  3. Fizyka – autorski model zachowania samochodu skonstruowany w oparciu o dokumentację pojazdu i najczęściej zbudowany we współpracy z kierowcami jeżdżącymi w rzeczywistości danym samochodem
  4. Procedury Kunos – konstrukcja modelu zgodna z budową zalecaną przez twórców AC – Kunos. Kilka poziomów detali dla samochodu w celu zachowania wydajności systemu, animacja i malowania zgodne z docelową wydajnością Assetto Corsa.

Od wszystkich ewentualnych odstępstw od w/w zasad będziemy informować już w opisach poszczególnych modów.
Kolejnym MODem, który chcemy Wam zaprezentować jest:

KTM X-Bow GT4

Model 3D – KTM, Sim-Department, Kunos Simulazioni
Fizyka – własna, Sim-Department na podstawie danych KTM
Tekstury – KTM / Sim-Department
Detale 4 Poziomy (263 168 polygonów max, 2 716 polygonów min)
Wydajność WYSOKA
Animacja – otwierane drzwi kierowcy
Link do strony: https://www.ktm.com/pl-pl/X-BOW/e-sports—gaming.html
Link:http://cdn.esport-simracing.com/installer/ktm_installer.exe
UWAGI: Model wykorzystuje silnik KTM X-Bow R autorstwa Kunos Simulazioni

Zdecydowanie zbyt rzadko zdarza się by producent samochodów tworzył i udostępniał za darmo model swojego flagowego pojazdu. Assetto Corsa ze swoją dostępnością i olbrzymią liczbą simracerów jest bowiem idealnym targetem dla działów reklamowych producentów samochodów. Tym tropem poszła firma KTM, tworząc we współpracy z Sim-Department i Kunos model swojego KTM X-Bow GT4.

X-Bow GT4 to samochód zbudowany wspólne z Reiter Engineering (przygotowanie do standardów klasy GT4) i Dallarą (monokok). Celem KTM marki znanej przede wszystkim wszystkim entuzjastom motocykli było zaistnienie w profesjonalnych seriach wyścigowych samochodem o wysokich osiągach i przystępnej cenie.

X-Bow GT4 wyposażony jest w dwulitrowy silnik znany z modelu X-Bow R z mocą ograniczoną zgodnie z regulacjami tej klasy do 355 koni mechanicznych. Karbonowy monokok, lekkie lecz wytrzymałe materiały przedniego i tylnego dyfuzora sprawiają, że waga X-Bow GT4 to tylko 975 kg. KTM przygotowuje swój samochód w dwóch różnych wersjach – pod wyścigi typu sprint oraz pod wyścigi długodystansowe endurance. W zależności od wersji stosuje odpowiednie zawieszenie, zbiornik na paliwo (70 lub 120 litrów) i hamulce. Więcej o tym modelu przeczytacie TUTAJ

Sam MOD został przygotowany na zlecenie KTM, który udostępnił model CAD nadwozia oraz pełną dokumentację zawieszenia i dyfuzorów X-Bow firmie SIM-Department. Twórcy moda wykorzystali te dane do opracowania szczegółowego modelu pojazdu i dodatkowo użyli model silnika z oryginalnego KTM X-Bow R będącego w podstawowej wersji Assetto Corsa a stworzonego przez KUNOSa.

Przepięknie wykonane nadwozie z karbonu (świetnie widać to w tym modelu), animowane drzwi podnoszone w górę, doskonale dopracowane detale (zgodna z oryginalną kierownica, detale zawieszenia takie jak amortyzatory pod maską, tylny dyfuzor i światła bezpieczeństwa) do tego kapitalnie zachowujące się zawieszenie (odczuwalne są nawet lekkie zmiany) sprawiają, że jazda tym MODem to świetna zabawa. Samochód jest stosunkowo łatwy w prowadzeniu, a kierowca po dopracowaniu setupu może w pełni skoncentrować się na ściganiu.

Gorąco polecamy Wam zabawę tym oficjalnym MODem producenta.

A już wkrótce opiszemy kolejne wysokiej jakości dodatki do Asstto Corsa w tym również nastepne oficjalne MODy producentów samochodów!

Multimedia

5 3 głosy
Oceń artykuł
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Wyświetl komentarze
0
Zostaw swoją opinię, skomentuj wpisx
()
x