Czym będziemy się ścigać w III sezonie ligi?
Z prawdziwą przyjemnością prezentujemy bolid
Lotus Exos 125 Stage 1, którym będziemy się ścigać w
III Sezonie blogowej ligi powrotroberta.pl. Po samochodach klasy DTM przenosimy się kilka poziomów wyżej by ścigać się single-seaterami w najwyższej kategorii wyścigowej –
F1!
Samochód został przygotowany zgodnie ze specyfikacją FIA dla pojazdów
F1 z 2009 roku: silnik Coswortha ma moc
750 koni mechanicznych i pozwala na osiągnięcie obrotów na poziomie
18 000 i to wszystko przy wadze zaledwie
660kg. Cały monkok tego pojazd, podłoga, zawieszenie oraz przednie i tylne skrzydło jest zgodne z przepisami F1 na 2009 rok.
Twórcy
Assetto Corsa ze względów licencyjnych (licencję FIA do 2025 roku posiada Codemasters) nie mogli umieścić w podstawowej wersji ani w oficjalnych dodatkach bolidów F1 o współczesnej specyfikacji*, wykorzystali zatem furtkę, którą otworzył im Lotus Cars tworząc Lotusa T125, który był „cywilną” wersją bolidu F1. Różnił się od prawdziwego bolidu tym, że posiadał zwykły rozrusznik oraz miał silnik o mniejszej mocy.
Kunos jednak oprócz podstawowej stworzył również wersję „wzbogaconą” pod nazwą
Stage 1, która posiada parametry w pełni zgodne ze specyfikacją F1 na 2009 rok.
Dlaczego akurat Lotus?
Sięgnęliśmy właśnie po ten pojazd z kilku przyczyn:
- Jest w podstawowej wersji Assetto Corsa, a to nie wymaga od uczestników kupowania dodatkowego moda.
- Bolidy z 2009 roku nie korzystały jeszcze z technologii hybrydowych, dlatego też model ten nie wymaga zarządzania jednostkami ECU, MGU-K, MGU-H.
- Bolid wykorzystuje za to system DRS, który znamy już z ligi DTM.
- Bolid przystosowany jest do jazdy na czterech mieszankach opon, a to otwiera pole na ciekawą strategię w wyścigu.
- Przygotowaliśmy dla Was specjalną paczkę z malowaniami bolidów zgodnymi z tymi z F1 i oponami Pirelli.
Mieszanki Opon
W
paczce ze skinami przygotowaliśmy również dla Was specjalną
nakładkę graficzną Pirelli na opony, dzięki której korzystający z
custom shader będą widzieć kolor używanej mieszanki. Do Waszej dyspozycji będą cztery mieszanki:
1.
Super Soft
Optymalna Temperatura Pracy:
85C-110C. Najszybciej nagrzewająca się ale też najszybciej zużywająca się mieszanka opon. W praktyce wystarcza zaledwie na kilka okrążeń.
2.
Soft
Optymalna Temperatura Pracy:
105C-125C. Opona miękka, o prawie dwukrotnie większej wytrzymałości niż
supersoft. Powinna wystarczyć na kilkanaście okrążeń.
3.
Medium
Optymalna Temperatura Pracy:
90C-115C. Opona o średniej twardości, bardzo wytrzymała, jednak wolniejsza od swoich poprzedniczek, szczególnie pod koniec swojej żywotności.
4.
Hard
Optymalna Temperatura Pracy:
110C-135C. Opona twarda, najbardziej wytrzymała dająca jednak zdecydowanie najmniejszą przyczepność ze wszystkich mieszanek. Jednak przy odpowiednim stylu jazdy, pod koniec wyścigu przy niskim obciążeniu paliwem może pozwolić na uzyskiwanie bardzo konkurencyjnych czasów.
Możliwości Zmiany Ustawień
Do rywalizacji w lidze F1 postanowiliśmy zastosować częściowo otwarty setup. Możliwe będzie ustawienie następujących parametrów bolidu:
- BB – Balans Hamulców
- TC – Poziom Kontroli Trakcji
- Mieszanki i ciśnienia opon
- Przednie Skrzydło
- Tylne Skrzydło
Malowania Bolidów
Specjalnie dla uczestników blogowej ligi powrotroberta.pl przygotowaliśmy wyjątkową
paczkę malowań, na którą składają się najlepsze w naszej ocenie dostępne w
sieci malowania bolidów z różnych lat, na dodatek wzbogaciliśmy ją o wspomniane już wcześniej malowania opon Pirelli. Oto co w niej znajdziecie:
Zapisy, Zasady Ligi, Warunki ścigania
O tym wszystkim napiszemy już w przyszłym tygodniu! Przygotujcie się na kilka niespodzianek! Dzisiaj pierwsza z nich: serwer testowy ligi
powrotroberta.pl – F1 – powered by ALAC.
Paczka-Malowanie-ALAC_Opony_Pirelli
Link do zdjęcia malowań w pełnej rozdzielczości.
No to jedziemyyyyyyy
ale się jaram, został popełniony bezbłedny wybór auta!
Świetny wybór!
ale co do DRS to chyba nie prawda, ponieważ nie działa
Działa, działa tylko Kunosi nie zrobili animacji “pochylania” skrzydła.