Tym razem zamierzamy przenieść się na chwilę do lat sześćdziesiątych dwudziestego wieku, gdy na wielogodzinne wyścigi przybywało nawet sto tysięcy kibiców, producenci samochodów nie wynaleźli jeszcze ABSu, kontroli trakcji czy eco-silników o mikroskopijnej pojemności, a kierowcy mieli świadomość, że z każdego kolejnego wyścigu mogą wrócić w drewnianej skrzyni.

To były lata gdzie w ramach jednych mistrzostw rozgrywano zarówno wielogodzinne wyścigi długodystansowe na klasycznych torach typu Spa czy Monza jak i zawody w wyścigach górskich czy też wreszcie wyścigi na legendarnej leśnej pętli Nordschleife.

Jeżeli macie ochotę poczuć się jak Jim Clark, pędzący ponad 190km/h w ważącym zaledwie 750kg samochodzie po leśnych serpentynach to koniecznie musicie zarejestrować się do naszego eventu Grand Prix ‘66

Poniżej dowiecie się gdzie, czym i kiedy będziemy się ścigać?

Deutschlandring

W 1930 roku, w czasach kiedy rozwój motoryzacji napędzał światową gospodarkę niemieccy inżynierowie otrzymali zlecenie zaprojektowania wyścigowego toru idealnego. Toru, który miałby wszystkie inne tory pod sobą. A wiadomo jak to jest z Niemcami. Jak się za coś zabierają, to robią to na poważnie.

Nowy tor miał być szybki jak Monza, a przy tym jednocześnie wymagający dla kierowców jak słynny odcinek Nordschleife. Pętla miała mieć 10km długości tak by ściągnąć w jeden rejon jak najwięcej widzów (z prawdziwie niemieckim rozmachem mówiono nawet o milionie kibiców), parkingi miały pomieścić 3000 samochodów i to w taki sposób by można było je zwolnić w czasie 2 godzin.

Tak rozpoczęła się budowa Deutschlandringu, który miał być gotowy do przeprowadzenia Grand Prix Niemiec w 1940 roku. Niestety, w międzyczasie pewien pochodzący z Austrii polityk, który został kanclerzem Niemiec wraz z innymi niemieckim inżynierami wywołał Drugą Wojnę Światową i  ostatecznie na tym leżącym niedaleko Drezna torze nigdy nie został rozegrany żaden wyścig, a część nitki ówczesnego toru stanowi dzisiaj element krajowej sieci drogowej w Niemczech.

FAT Alfie przez trzy lata przygotowywał cyfrową wersję tego toru przeznaczoną dla Assetto Corsa i robił to niezwykle pieczołowicie bazując na mapach pochodzących z tamtych lat, dodatkowo doskonale odwzorowując ówczesne otoczenie toru w oparciu o fotografie budynków i innych obiektów z lat 30-tych dwudziestego wieku.

W ten sposób powstała jedna z najciekawszych na świecie pętli wyścigowych, która początkowo prowadzi bardzo szeroką jezdnią, na której samochody rozpędzają się do ponad 200km/h by w środkowej części przeistoczyć się w wąską otoczoną drzewami aleję, a na końcu zamienić w prawdziwie górski podjazd asfaltowymi serpentynami.

Alfa Romeo GTA

Oryginalny model przygotowany przez twórców Assetto Corsa wraz z pierwszym DLC o nazwie Dream Pack 1. W 1965 roku Autodelta czyli wyścigowy dział Alfa Romeo stworzył tylnonapędowy samochód klasy GT wyposażony w silnik o mocy 170 koni i nowatorskie rozwiązania nadwozia. Zastosowano wówczas bowiem w konstrukcji aluminiowe i plastikowe elementy, co sprawiło, że pojazd ważył zaledwie 750kg a do nazwy GT dodano literę A od słowa Alleggerita, co w języku włoskim oznacza Lekki. W ten sposób powstał samochód, który z czasem zyskał miano legendy, wygrywając większość wyścigów w swojej klasie od 1966 roku nawet do wczesnych lat 70-tych.

Lancia Fulvia HF 1.6

Jednym z samochodów skutecznie rywalizujących w tamtych latach z Alfą Romeo GTA była Lancia Fulvia HF. W przeciwieństwie do swojego rywala samochód ten produkowany już od 1963 roku wyposażony był w napęd na przednią oś i silnik V4 montowany pod kątem 45 stopni. Silnik osiągał moc 165 koni mechanicznych. Śladem konkurentów Fulvia została wyposażona w aluminiowe elementy, co pozwoliło jej na uzyskanie wagi 825kg. Mod Fulvii do Assetto Corsa, którym będziemy się ścigać został zbalansowany przez twórców (BOP – Balance of Power) w ten sposób by osiągać takie same czasy okrążeń jak ma to miejsce w wypadku Alfa Romea GTA.

Lotus Cortina

Lotus we współpracy z Fordem stworzył model Cortina, który wykorzystywał silnik rzędowy o mocy 180 koni mechanicznych. Niska waga (750kg), nowatorski silnik i dobry balans zawieszenia sprawiły, że Cortina obok Lancii była jednym z nielicznych rywali dla królującej wówczas na trasach wyścigowych Alfy Romeo GTA. Wykorzystywany przez nas mod będzie zbalansowany pod tor Deutschlandring tak by uzyskiwał czasy okrążeń na poziomie Alfy i Lancii.

Zasady Wyścigu i Zapisy


Przygotowaliśmy dla Was 60 miejsc (20 dla każdej marki samochodów) i jeżeli chętnych do ścigania się w klimacie retro będzie więcej niż 30-tu to rozegrane zostaną prekwalifikacje w celu podziału kierowców na Finał A i B.

Formularz Zgłoszeniowy znajdziecie pod dresem http://retro.alac.pl/

Zapisy przyjmowane będą do czwartku (18.03) do godziny 23:00.

WYŚCIG

Ewentualne Finały A i B zostaną rozegrane równocześnie na dwóch serwerach.
Sesja wyścigowa odbędzie się w Niedzielę 21 marca o godzinie 21:00 w następującym harmonogramie:

21:00 Start KWALIFIKACJI – 45 minut
21:45 Start WYŚCIGU – 60 minut

Warunki wyścigowe
Zużycie Opon: 100 %
Zużycie Paliwa: 130%
Koce Grzewcze: Brak
Pogoda: Zostanie podana w piątek 19.03

SESJE PREKWALIFIKACYJNE lub TRENINGOWE

Serwer Treningowy dostępny dla Wszystkich użytkowników alac.pl uruchomiony zostanie:

PONIEDZIAŁEK (15.03) g. 20:00

Oficjalne sesje prekwalifikacyjne (lub treningowe jeśli zgłoszonych będzie mniej niż 30-tu zawodników) uruchomione zostaną:

START -Piątek (19.03) g. 00:01
KONIEC – Sobota (20.03) g. 23:59

Pliki z Samochodami i Torem

Alfa Romea GTA – wymagany płatny DLC Dream Pack 1.
Lancia Fulvia HF oraz Lotus Cortina – będą dostępne do pobrania za pomocą linków na naszym kanale discord.
Tor – Deutschlandring – będzie dostępny do pobrania na naszym kanale discord.

Filmik z zapoznania z trasą

5 1 głosuj
Oceń artykuł
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Wyświetl komentarze
0
Zostaw swoją opinię, skomentuj wpisx
()
x