Kilka słów wyjaśnienia jak działa system zliczający tzw. CUTy, czyli cięcia/naruszenia limitu toru.
1. Niedozwolony CUT jest naliczany tylko wówczas jeżeli czas uzyskany na okrążeniu przez kierowcę jest szybszy niż średnia czasów z jego poprzednich czystych okrążeń. Wówczas system przyjmuje, że kierowca zyskał na naruszeniu limitów toru.
2. Do średniej nie jest liczone pierwsze okrążenie.
3. Informacja o złapaniu niedozwolonego CUTa pojawia się na górnej belce w Assetto Corsa po przekroczeniu linii start/meta. W postaci informacji: SERVER: You cut the track X times this lap and gained time (warning 1/3)
4. Liczba w nawiasie po słowie warning oznacza naliczone CUTy w stosunku do dopuszczalnych. W tym wypadku jest to pierwszy CUT (1) na trzy (3) dopuszczalne.
5. W różnych ligach stosowane są różne ilości dopuszczalnych CUTów.
6. Złapanie CUTa powyżej dopuszczalnej liczby oznacza nałożenie kary DT – Drive Through czyli przejazdu przez pit-lane.
7. Karę DT należy odbyć najczęściej do 3 okrążeń od nałożenia (w różnych ligach jest różnie)
8. Informacja o karze DT również wyświetlana jest na górnym pasku Assetto Corsa po przekroczeniu lini start/meta. Tam również jest informacja o tym ile okrążeń pozostało do odbycia kary.
9. Nie zostawiajcie odbycia kary na ostatnie dopuszczalne okrążenie, na niektórych torach bowiem linia start-meta znajduje się na początku wjazdu do pit-lane i możecie nie zdążyć odbyć kary. Po prostu system zaliczy Wam okrążenie nim przejdziecie przez pit-lane. Poniżej przykład naliczania średnich czasów okrążeń przez system:
Opracował Marcin G.