ALAC GT Masters
Seria GT Masters to drugi sezon wyścigowy rozgrywany na platformie Assetto Corsa Competizione. W tej edycji kierowcy o tytuł mistrzowski rywalizować będą zarówno w samochodach klasy GT3 jak i GT4. Z ośmiu rund wyścigowych dwie bowiem odbywać się będą w samochodach klasy GT4.
Kierowcy rywalizować będą w zmiennych warunkach pogodowych o różnych porach dnia, w wyścigach trwających od 60 do 90 minut. Sesje wyścigowe rozgrywane będą w Niedziele.
Warunkiem zakwalifikowania się do wyścigu będzie uzyskanie czasu nie gorszego niż 107% czasu zwycięzcy kwalifikacji i zaliczenie minimum 20 pomiarowych okrążeń.
By wziąć udział w naszej lidze należy zgłosić się za pomocą FORMULARZA ZAPISÓW.
RUNDA | WYŚCIG | GODZINA | CZAS TRWANIA | KLASA | TOR | Wyniki |
---|---|---|---|---|---|---|
0 | 30.01.2022 | 21:00 | 2×30′ | GT3-GT4 | Imola | R0 |
1 | 13.02.2022 | 21:00 | 60′ | GT3 | Zolder | R1 |
2 | 27.02.2022 | 21:00 | 60′ | GT3 | Silverstone | R2 |
3 | 13.03.2022 | 21:00 | 60′ | GT3 | Outlon Park | R3 |
4 | 27.03.2022 | 21:00 | 60′ | GT4 | Mount Panorama | R4 |
5 | 10.04.2022 | 21:00 | 60′ | GT3 | Spa | R5 |
6 | 24.04.2022 | 21:00 | 90′ | GT4 | Brands Hatch | R6 |
7 | 08.05.2022 | 21:00 | 60′ | GT3 | Monza | R7 |
8 | 22.05.2022 | 21:00 | 90′ | GT3 | Hungaroring | R8 |
TUTAJ POJAWI SIĘ LISTA KIEROWCÓW
Poz. Kierowca Samochód R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8 SUMA
1 Mateusz Sklorz BMW M4 GT3 #21 47 47 42 40 28 110 60 64 438
2 Grzegorz Marszalek Bentley Continental GT3 (2018) #144 DNF 17.5 35 40 35 83 DNS 35 245.5
3 Ireneusz Ciejka BMW M4 GT3 #123 43 20 29 14 32 46 32 5 221
4 Piotr Nasch Ferrari 488 GT3 Evo 2020 #74 DNF 0 17 32 6 DNS 35 80 170
5 Janusz Rożek BMW M4 GT3 #86 12 14 5 20 DNF 40 23 34 148
6 Karol Pokrzywinski BMW M4 GT3 #7 4 6 8 26 7 24 26 46 147
7 Bartłomiej Gałecki BMW M4 GT3 #26 DNS 37 DNF DNF DSQ 34 5 za Q (DNF) 70 146
8 Paweł Biliński BMW M4 GT3 #5 0 11.5 4 29 12 0 29 58 143.5
9 Robert Skrzynski Ferrari 488 GT3 Evo 2020 #29 5 0 7 23 7 20 20 52 134
– Ryszard Jachimczak BMW M4 GT3 #358 6 29 33 DNS 26 58 DNS 113 265
– Mateusz Pietrzyk BMW M4 GT3 #101 23 17 58 DNS 40 7 za Q (DNF) 50 DNS 195
– Mateusz Szynkowski Ferrari 488 GT3 Evo 2020 #332 26 26 40 DNS DNS 75 17 DNS 184
– Damian Kujawa BMW M4 GT3 #11 50 63 DNS 7 za Q (DNF) 60 DNS DNS DNS 180
– Piotr Dubiel BMW M4 GT3 #55 DNS 10 14 DNS 29 28 DNS 40 121
– Tomasz Fedor Ferrari 488 GT3 Evo 2020 #16 3 3 23 63 10 za Q (DNF) DNS DNS DNS 102
– Michał Glanowski BMW M4 GT3 #48 17 DNS DNS DNF DNS 64 DNS DNS 81
– Radosław Nowak BMW M4 GT3 #72 8 DNF DNS DNS DNS 52 DNS DNS 60
– Krzysztof Kotas AMR V8 Vantage (2019) #37 20 DNS 20 DNS 17 DNS DNS DNS 57
– Maciej Bochużyński BMW M4 GT3 #52 42 DNS DNS DNS DNS DNS DNS DNS 42
– Piotr Szymura McLaren 720S GT3 (Special) #13 2 0 12 12 DNS 12 DNS DNS 38
– Marcin Herdzina AMR V8 Vantage (2019) #51 DNS 5 DNS 17 10 DNS DNS DNS 32
– Marcin Kosiedowski Ferrari 488 GT3 Evo 2020 #89 7 4 DNS DNS 20 DNS DNF DNS 31
– Krzysiek Juszczak Ferrari 488 GT3 Evo 2020 #2 29 DNF DNS DNS DNF DNS DNS DNS 29
– Krzysztof Załuga BMW M4 GT3 #3 14 12 DNS DNS DNS DNS DNS DNS 26
– Wojciech Kochanski AMR V8 Vantage (2019) #213 10 7 DNS DNS 8 DNS DNS DNS 25
– Wojciech Klimecki BMW M4 GT3 #87 1 1 3 DNS 1.5 16 DNS DNS 22.5
– Michał Rzeźniczek McLaren 720S GT3 (Special) #79 DNS 0 DNS DNS 4 14 DNS DNS 18
– Mikolaj Bochenek Ferrari 488 GT3 Evo 2020 #696 DNS DNS 10 DNS DNS DNS DNS DNS 10
– Łukasz Warchał Ferrari 488 GT3 Evo 2020 #4 DNF 8 DNS DNS DNS DNS DNS DNS 8
– Radek Lusnia McLaren 720S GT3 (Special) #30 DNS 0 6 DNS DNS DNS DNS DNS 6
– Michal Szeliga McLaren 720S GT3 (Special) #19 DNS DNS DNS DNS 5 DNS DNS DNS 5
– Michal Prazuch McLaren 720S GT3 (Special) #99 DNS 2 DNS DNS DNS DNS DNS DNS 2
– Adrian Janiec AMR V8 Vantage (2019) #45 0 DNS DNS DNS DNS DNS DNS DNS 0
– Pawel Ulfik AMR V8 Vantage (2019) #27 DNF DNS DNS DNS DNS DNS DNS DNS 0
– Marcin Kaźmierczak Ferrari 488 GT3 Evo 2020 #211 DNS DNF DNS DNS DNS DNS DNS DNS 0
DNF – nie ukończył
DNS – nie wystartował
PEN – kara zakazu startu
DSQ – dyskwalifikacja
- W serii mogą uczestniczyć wyłącznie kierowcy zarejestrowani za pomocą formularza zapisów – podając prawdziwe Imię i Nazwisko.
- Kierowcy rywalizować będą samochodach KLASY GT3 i GT4
- Klasa GT3 do wyboru marki:
A. Aston-Martin V8 Vantage AMR
B. Bentley Continental GT3 2018
C. BMW M4 GT3 2022
D. McLaren 720S GT3
E. Ferrari 488 GT3 EVO - Klasa GT4 do wyboru marki: WSZYSTKIE
- Kierowca w czasie trwania serii wyścigowej ma możliwość jednokrotnej zmiany marki samochodu.
- Jeżeli kierowca dokona zmiany samochodu w wyścigu, w którym nastąpiła otrzyma połowę punktów.
- Wyścigi odbywać się będą w NIEDZIELE, zgodnie z Kalendarzem Wyścigów.
- Wyścigi będą trwały od 60 do 90 minut, przy czym wyścigi 90-cio minutowe będą punktowane PODWÓJNIE.
- Udział w sesji wyścigowej mogą wziąć wyłącznie kierowcy, którzy zaliczyli przynajmniej 20 okrążeń pomiarowych w prekwalifikacjach oraz uzyskali czas nie gorszy niż 107% czasu zwycięzcy prekwalifikacji.
- Prekwalifikacje trwają do dnia startu RUNDY WYŚCIGOWEJ (Niedziela) do godziny 20:00
- W czasie wyścigów zabronione jest używanie opcji BACK TO PIT (Garage)
- W czasie jazdy kierowca musi stosować się do zasad CZYSTEGO ŚCIGANIA
https://alac.pl/wp-content/uploads/2020/12/czyste-sciganie-alac-pl-1.pdf - Warunki pogodowe sesji wyścigowej będą każdorazowo podawane przed poszczególnymi rundami. Pozostałe ustawienia będą następujące:
– Okrążenie formujące: PEŁNE
– Zużycie paliwa: 100%
– Uszkodzenia: 100%
– Zużycie opon: 100%
– Grip toru: Zmienny.
– Koce grzewcze: AKTYWNE
– False Start: Przejazd przez PIT-LANE
– Pit-Stop: Obowiązkowa ZMIANA OPON.
– Pit-Window: BRAK
– Tankowanie – DOZWOLONE
– Teleportowanie do Pit-Lane: ZABRONIONE - Asysty:
– ABS: Factory
– Traction Control: Factory
– Auto Engine Start: Włączony
– Auto Pit-Limiter: Włączony
– Auto Wycieraczki i Światła: Włączony - Każdy uczestnik ligi ma prawo zgłosić skargę na nieodpowiednie zachowanie drugiego kierowcy na torze tylko i wyłącznie podczas sesji oficjalnych. Administracja zachowuje sobie prawo do ukarania uczestnika za zachowanie na torze nawet w przypadku niezgłoszenia incydentu
- Zgłoszenie incydentu musi nastąpić do 24 od rozpoczęcia wyścigu głównego za pomocą formularza na stronie alac.pl. Do zgłoszenia należy obowiązkowo dołączyć film rozpoczynający się 10s przed zdarzeniem i trwający 10s po zdarzeniu z widokiem z kokpitu kierowców biorących udział w zdarzeniu i widokiem pracy pedałów.
- By zostać sklasyfikowanym w wynikach ligi kierowca musi wziąć udział przynajmniej w 7 z 8 planowanych wyścigów.
- By zostać sklasyfikowanym w wyścigu kierowca musi przejechać minimum 75% dystansu całego wyścigu.
Harmonogram Sesji Wyścigowych:
NIEDZIELA
21:00 – Trening: 30 minut
21:30 – Kwalifikacje: 15 minut
21:45 – Wyścig: 60-90 minut.
Punktacja: